Vilkår og betingelser

Innledning

Medlemsbetingelsene og vilkårene trer i kraft ved inngåelse av kontrakt og er bindende for begge parter. Kontraktinngåelsen gjelder fra medlemsvilkårene er akseptert og første betaling foretatt.

Det er medlemmets plikt å sette seg inn senterets rømningsplan/branninstruks. Denne finner du ved nødutgangsdøren ved inngangsporten på ditt senter.

Ambassaden Trening (AT):

  • Foretar adgangskontroll ved at medlemmet registrerer seg ved hjelp av appen «min trening».
  • Vil kunne foreta sjekk av ID i senteret.
  • Kan med rimelig varsel holde stengt eller redusere tilbud/åpningstider i forbindelse med helligdager og offentlige fridager.
  • Forbeholder seg retten til å stenge senteret ved uforutsette avbrudd i driften som ligger utenfor ATs kontroll.
  • Fraskriver seg ethvert ansvar for tap og skader på personer eller gjenstander som oppstår under, eller som følge av opphold i senteret, herunder tap og skader på klær og personlige eiendeler, med mindre senteret har opptrådt uaktsomt.
  • Fastsetter de regler som gjelder i senteret. Medlemmet forplikter seg til å følge de anvisninger og regler som er satt av AT.
  • Har rett til å overdra denne kontrakten med alle rettigheter til tredjepart.
  • Etterstreber et dopingfritt miljø i enhver aktivitet i regi av AT.
  • All kundedata og personlig informasjon blir behandlet i henhold til Norsk Lov.

 

Medlemmet:

  • Plikter endre personalopplysninger ved flytting, endring av navn eller telefonnummer.
  • Plikter å endre kortinformasjon ved bytte av bankkort. Endring blir belastet etter gjeldende takst.
  • Aksepterer at AT fører besøksstatistikk for å kunne optimalisere treningstilbudet.
  • Står selv ansvarlig for at egen helsetilstand ikke medfører helsemessig risiko ved deltakelse i aktivitetene på senteret.
  • Er innforstått med at medlemskapet er personlig og ikke kan benyttes av eller overdras til en annen person. Ved brudd på disse reglene vil medlemmet bli belastet med feilbruksgebyr etter til enhver tid gjeldene regler og for faktisk utført trening.
  • QR-kode til inngang kan ikke benyttes til å slippe inn andre enn deg selv. Brudd på dette vil føre til bortvisning. Innbetalt medlemsavgift vil ikke bli refundert.
  • Du er ansvarlig for alle passeringer foretatt med din QR-kode. Dersom noen skaffer seg adgang til senteret ved hjelp av din QR-kode, går inn på din passering el., ring alarmtelefonen.
  • Er selv ansvarlig for egne eiendeler og verdisaker. Skap kan kun brukes når du selv er på senteret. Skap kan bli åpnet av personalet hvis skap er låst og du selv ikke er på senteret.
  • Aksepterer at man ikke kan kreve erstatning/refusjon av treningsavgift og at medlemskontrakten ikke kan sies opp dersom senteret må holde stengt ved uforutsette avbrudd i driften.
  • Plikter å sette seg inn i hvilken aldersgrense som gjelder på senteret han/hun skal trene. Ved brudd på aldersgrensen vil vi avslutte medlemskapet. Innbetalt medlemsavgift og engangskostnad vil ikke bli refundert.

Ikke bruke dopingpreparater som fremkommer av særskilt dopingliste for treningssentre. AT vil kunne gjennomføre dopingkontroll ved mistanke. Bruk av dopingmidler utgjør et vesentlig mislighold av treningsavtalen og gir AT rett til å heve avtalen med øyeblikkelig virkning og utestenge deg som medlem for all fremtid. Medvirkning til dopingforbrytelse, eller til bruk av dopingmiddel, er straffbart og vil kunne føre til anmeldelse.

Personlig trening

  • Kjøp av personlig trening er en avtal mellom treningssenteret og medlemmet. Dersom din valgte trener slutter eller blir syk har du krav på en ny trener.
  • Når du kjøper timer med personlig trener, plikter du å oppgi alle relevante helseopplysninger til din trener. Du har selv ansvar for egen helse under trening med PT.
  • Avbestilling av PT-timer skal skje i henhold til PT-kontrakt og ved sykdom senest 24 timer i forveien. Avbestilling skal skje skriftlig til din PT. Timer som avbestilles senere enn 24 timer før vil i sin helhet bli trukket.

 

Generelle kontraktbestemmelser

  • Medlemskapet gjelder fra innmeldingsdato og har en måneds oppsigelse. Oppsigelsen gjelder fra førstkommende første. Se punkt 6 om oppsigelse.
  • Medlemmet er selv ansvarlig for å sjekke aldersgrense for gjeldende senter.
  • Medlemskapet har ingen bindingstid, utover oppsigelsestiden pålydende 1 mnd.

Betaling for resterende dager i innværende måned samt innmeldingsavgift blir belastet ved inngåelse av kontrakt.
Betaling for de resterende månedene vil bli belastet betalingskortet den 27. i hver måned.
AT forbeholder seg retten til, uten forutgående varsel, å regulere medlemskapsprisen tilsvarende økningen i konsumprisindeksen. Prisjusteringer utover dette vil bli varslet forutgående med en måned. All form for prisjustering kan tidligst skje etter endt bindingstid.
Betaling for kontantavtale skjer i sin helhet ved inngåelse av kontrakt.
AT er ansvarlig for alle transaksjoner gjort gjennom denne nettsiden

Man har etter angrefristloven rett til å heve kjøpet innen 14 dager fra kjøpsdato dersom dette er gjort utenfor senterets fysiske lokaler og medlemskapet ikke er benyttet.

Ved uteblitt betaling til avtalt forfallsdato vil kravet bli oversendt 3. part for videre inndrivelse. De til enhver tid gjeldende regler i henhold til inkassolovens bestemmelser vil da tre i kraft. Ved mislighold av betaling kan AT sperre adgang til senteret. Ved fortsatt ubetalte krav etter betalingsvarsel vil gjenværende kontraktsverdi i sin helhet forfalle til betaling.

  • Oppsigelsen skal skje via e-post, og oppsigelses tiden er gjeldene fra førstkommende første fra da e-posten er mottatt.
  • Ved oppsigelse opphører medlemskapet ved utgangen av den første hele kalendermåneden som kommer etter oppsigelsesmåneden. Eks. ved innlevering av oppsigelse i november utløper avtalen den 31. desember med siste betalingstrekk den 27. november.
  • AT forbeholder seg retten til å si opp kontrakten med medlemmet dersom medlemmet foretar vesentlige brudd på ATs interne retningslinjer.

Medlemmet kan fryse medlemskapet mot dokumentasjon.

Fryseperioden gis i hele kalendermåneder og må avtales på forhånd. Frys av medlemskap vil ikke innvilges med tilbakevirkende kraft. Dokumentasjon som sykemelding, attest fra lege/helsestasjon, bekreftelse fra arbeidsgiver/studiested skal vedlegges søknaden om frys og være spesifisert med fra og til dato. Frys innvilges normalt sett ikke for mer enn tre måneder per år, men særskilt avtale kan gjøres med senteret for frys over lengre perioder.

Når du registrerer deg som medlem hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for registrering, adgangskontroll, fakturering samt kontakte deg om forhold i forbindelse med ditt medlemskap. Vi er pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti- og returhåndtering. Denne historikken slettes ikke og er også tilgjengelig for deg på «Min side». Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet under registreringen.
Av sikkerhetshensyn krypterer vi alle passord som lagres hos oss. Kredittkortnumre oppbevares ikke hos oss, men hos vår betalingspartner SwedbankPay. Dette er for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.
Vi samler også inn og oppbevarer loggdata om bruk av nettsiden og din innpassering på det aktuelle senteret. Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging samt adgangskontroll for det aktuelle senteret. Vi lagrer passeringshistorikk med bilder/video av passering (video lagres i 7 dager ihht regelverk). Disse data brukes ved sjekk av passeringshistorikk og ved mistanke om misbruk.
Vi selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. En tredjepart får kun innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for oss. Det inngås strenge avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i slike tilfeller. Relevante opplysninger som er nødvendig for å gjennomføre handelen deles med betalingspartner.
Daglig leder er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor.

Ønsker du å komme tilbake, send svar til  post@ambassaden-trening.no.

Del treningsinspirasjon med oss!

Kontakt oss

Nysgjerrig på Ambassaden Trening?

Logg inn for den fulle medlemsoplevelsen

Full kontroll på treningen, alt på et sted

Vår nettside bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse. Ved å fortsette å bruke vår nettside, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.